zaterdag 23 oktober 2010

Stormlantaarn

Soms heb je van die dingen waar je op slag voor valt. Ik heb dat met oude lantaarns. De kleine kocht ik met de vrijmarkt op koninginnedag. Het oude oliestelletje zit er nog in. Ik pak dat er s'avonds uit en dan brand ik er een kaarsje in. Dan moet het dekseltje bovenop wel open anders komt er geen lucht bij. De grote lantaarn kocht ik bij Yolanda. Zij verkoopt mooie spullen en lekker betaalbaar. Echt een aanrader.

De grote lantaarn is van rond 1930 en hij is nog echt prachtig. De lont zit er nog in en die kan je nog naar boven draaien. Ik denk dat ik hem nog wel zou kunnen branden maar daar waag ik me maar niet aan :-).
Kijk eens naar het mooie glas met logo....geweldig toch...
Fijn weekend allemaal
Veel liefs
Hannie



18 opmerkingen:

lia zei

Mooie lantaarn, daar heb je altijd wel een leuk plekje voor maar in de wintermaanden vind ik ze altijd iets meer hebben.

fijn weekend
groetjes Lia

Caatje zei

Hoi Hanneke, kom ik hier via via dacht dat ik jou al volgde niet dus, maar nu wel, ga even wat oudere logjes lezen.

Goed weekend, groetjes van Carina

Juud zei

dat ziet er were gezellig uit!

Stina zei

Wat leuk hoor, met name ook dat glas,gezellig.

Fijne dag nog, lieve groet Stina

Riet zei

Ohhh wowww Hannie,Wat is die schitterend,zo mooi dat glas.
Weer een pronkstuk erbij meis.
Geniet er maar heerlijk van.

Liefs Riet.x

Theemuts Rommelhoekje. zei

Echt een plaatje !
Wat al een oudje hé!
Enne wat zal het knus staan als hij brand .

Hier staan ook 2 oude lantaarns ,ik zal ze eens op mijn blog zetten voor je !!!

Geniet van je zaterdag avond,lieve groetjes Romkje.

Home and Lifestyle zei

Lantaarns zijn altijd zo sfeervol en al helemaal rond deze tijd! De grote lantaarn is inderdaad ook prachtig!

Nog een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

It's me zei

Prachtig !! allebei....heel fijn weekend liefs Ria....

La Maison zei

Ze zijn mooi maar nog mooier als ze branden. Je kunt in de glazen lantaarn best olie doen hoor, nieuwe lonten zijn gewoon nog te koop.
Het geeft echt gezelligheid zo'n brandende stormlantaarn.

Groetjes
Hermine

Bij Guusje Thuis zei

Mooi zeg dat glas in die lantaarn!

Groetjes,
Colinda

Bonjade zei

Een pronkstukje......wat mooi.
Fijne dag

Servies en Brocante zei

wat een beauty, leuke blog heb je!
Fijne week!

Servies en Brocante zei

Bij mij lukt het ook bij niemand :(
elke keer foutmelding

Bizzy @ home zei

Prachtig, hoe weet je nou dat het zo'n oudje is?
Staat het er op? Ik heb ze ook wel maar kan niks ontdekken.
Groetjes, Renny

THE BLACK BARN zei

Ik heb er ook 1 maar die van jou is veel mooier.
De mijne wou ik verkopen.
Maar nu ga ik twijfelen na jou foto's

Lieve groet,
Miranda

Marijke van Ooijen zei

Hay lieve meis,

Geweldig mooi zijn deze lantaarns.
En wat heb je ze toch prachtig gedecoreerd.

Zoals ik alles op de foto kan bekijken heb je, je huis heel erg mooi ingericht..wat een gevoel voor stijl heb jij zeg.
Hierbij mijn complimenten!

Liefs,
Marijke

Mayflower zei

Ohhh... wat een prachtige olielamp, zo mooi ook het logo in het glas, wees daar maar zuinig op.
Ook je kastanjekrans uit je vorige post heb je prachtig gemaakt. Wat heb je toch een prachtig huis, zo gezellig met al die sfeerhoekjes, ik voel me helemaal thuis.
Bedankt ook voor je lieve berichtjes en trouwe bezoekjes.
Lieve groet, Mea

G-STYLE zei

Hoi Hannie,
ik vind zulke lantaarns ook prachtig en ik moet zeggen dat je wel een heel mooi exemplaar op de kop getikt hebt hoor.
dat glas is inderdaad heel mooi en heb ik nog niet eerder gezien .
Nou geniet lekker van de vakantie en tot een volgende keer,
lieve groet van Gea

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...